סרטונים

אתר יוטיוב הוא אתר שמשמש מאין רשת חברתית לשיתוף סרטונים ברשת האינטרנט העולמית, מסביב לעולם בכל מדינה מכירים את האתר הזה ומועלים מליוני קטעי וידאו מדי יום לאתר זה. רשת החברתית מאפשרת לאנשים למצוא את התוכן שהם מחפשים בקלות ובמהירות וכמו כן לדרג, לשתף ולהגיב על כל תוכן שכזה, ככה כולם יכולים לדעת במהירות וקלות איזה תוכן הוא הטוב והמתאים ביותר עבורם. מאז שיוטיוב נהפכה למעצמה נפתחו ברשת האינטרנט עוד מגוון רחב של אתרים אשר מספקים בין היתר הצגת סרטונים ושיתופם, ניתן לראות זאת אפילו ברשת החברתית הפופולארית ביותר כיום בשם פייסבוק אשר גם היא מאפשרת לגולשיה הרבים להעלות ולשתף תכנים שכאלה מדי יום, תכנים אלה נהיים ויראלים במהירות רבה ולפני ששמים לב הם כבר מוצגים ב"קיר" של כל משתמשי הרשת החברתית. ככה למעשה ניתן להפוך תוכן אשר מוצג כקטע וידאו או כקליפ לתוכן כל כך פופולארי ואהוב.

ניתן לראות ברשת האינטרנט צמיחה יפה מאוד של אתרים שכאלה, אתרים רבים מתחרים על כל גולש כדי לגרום לו לגלוש דווקא באתרם, תחרות זו יוצרת דברים חיוביים מאוד שבעיקר מועילים לנו הגולשים. הגולשים יכולים לבחור את אתרי הסרטונים שהם אוהבים לפי העיצוב, לפי התכנים, לפי הטכנולוגיה שהאתר מספק, האפשרויות הרבות שכל אתר מציע, איזה אתר מציע אפשרויות רבות וחיוניות יותר וכו'. כמו כן, מכיוון שישנה תחרות כל כך גדולה על כל גולש בתחום הזה ניתן לראות שהאתרים מתעדכנים על בסיס יומי בכמות נכבדת של תכנים, קליפים וקטעי וידאו אשר מועלים בזריזות לאינטרנט. ככה הם מבטיחים לגולש למצוא באתרם באמת את כל מה שהם יכולים להציע ולמעשה כל מה שהגולש יחפש.

אתרי סרטונים קמים ונופלים מדי יום אך היציב ביותר מביניהם הוא כמובן "יוטיוב", מדובר כאן על אתר ותיק אשר מנוהל על ידי מעצמת אינטרנט שלא מתחלפת ולא ממהרת למכור אותו. מדובר כאן על אתר שמציע תכנים למליוני גולשים מדי יום וכולם מכירים אותו. עם זאת, מומלץ מאוד לתת במה וניסיון הוכחה לאתרים קטנים וחדישים יותר אשר מציעים תכנים נהדרים גם באתרם ובעברית: לדוגמא, אתר הסרטונים הישראלי – Clips.